Λεωνίδας Δραπανιώτης

Γόνος αθηναίου πατέρα και πειραιώτισσας μάνας, ο Λεωνίδας Δραπανιώτης γεννήθηκε στην Αθήνα τις 27 Μαΐου του 1968. Ξεκίνησε το ψάρεμα επιφανείας από το σκάφος πριν από δύο χρόνια, μετά από σημαντική βοήθεια του έμπειρου Άκη Τηνιακού, που τον συμβούλεψε πως να στήσει τον πρώτο του εξοπλισμό. Έστω κι αν δεν υπάρχει υποβρύχια εικόνα - μιας και είναι έμπειρος ψαροκυνηγός και αρθρογράφος και στον ΒΥΘΟ -  σε αυτό τον τρόπο ψαρέματος, η μάχη με το ψάρι τον ικανοποιεί σε υπερθετικό βαθμό. Με πολύ ενδιαφέρον και ζήλο προσπαθεί να εξελίξει το ψάρεμα με σιλικόνη και με μολύβι - φύλακα, χρησιμοποιώντας «ζωντανό».

Ψαρεύει συνήθως στα παράλια της Αττικής και στοχεύει σε ένα από τα πιο ποιοτικά θηράματα, την σφυρίδα. Η δύναμη της όταν προσπαθεί να την σηκώσει από τον βυθό στα πρώτα μέτρα, τον κάνει να αισθάνεται την απόλυτη αναμέτρηση ανάμεσα στον θηρευτή και στο θήραμα. Στο περιοδικό «Ψάρεμα με Σκάφος» εμφανίστηκε το 2019, προσπαθώντας να μεταβιβάσει τις εμπειρίες του στους αναγνώστες. Παρόλο το «βρεφικό ψαρευτικό βίο», με ένα υποτυπώδες ηλεκτρονικό όργανο, έχει νιώσει αρκετές φορές την δύναμη του ψαριού, που του τραβά το καλάμι μέχρι κάτω. Δύσκολα ξεχνά την στιγμή τις αναμέτρησης, όσος καιρός κι αν περάσει. Κι αυτός είναι ένας λόγος ακόμα, που τον κρατά κοντά στην θάλασσα.


Συρτή αφρού Μελανούρια με μικρά σιλικονούχα.

Του Αντώνη Δρόσου

Συρτή αφρού  Μελανούρια με μικρά σιλικονούχα.

Οι αρχές του καλοκαιριού όπως όλοι γνωρίζουμε είναι η καλύτερη εποχή για το ψάρεμα των μελανουριών με ελαφριά συρτή αφρού. Τα μικρά σιλικονούχα δολώματα αποτελούν την πρώτη μας επιλογή όσο αφορά τα δολώματα και μάλιστα προτιμούμε να τα συνδυάζουμε με λεπτά καλάμια, μικρό μηχανισμό, λεπτή πετονιά και καθόλου μολύβι. Με μικρή ταχύτητα και κοντά στην ακτογραμμή θα απολαύσουμε ένα ξεκούραστο, εύκολο και διασκεδαστικό ψάρεμα.

Εδώ δε θα αναλύσουμε την τεχνική αλλά θα δούμε κάποια σημεία πρέπει να προσέξουμε στις εξορμήσεις μας.

ΤΑ 6 ΜΥΣΤΙΚΑ της ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

1) Στο ψάρεμα των μελανουριών, η ουρίτσα που υπάρχει στο τελείωμα πολλών δολωμάτων, κάνει τις περισσότερες φορές τη διαφορά. Το τρεμοπαίξιμό της στο νερό, πέρα από τη βελτιστοποίηση της πλεύσης, ωθεί τα μελανούρια κοντά της και το τσίμπημα είναι εύκολο να έρθει στη συνέχεια. Αν παρόλα αυτά κοπεί για οποιοδήποτε λόγο - φαινόμενο συχνό όταν τα ψάρια είναι μικρά - καλό είναι να αντικαταστήσουμε το δόλωμά μας. Το καλάμι βρίσκεται πάντα σχεδόν κάθετα στη διεύθυνση της πετονιάς, ώστε η παραβολικότητά του να σπάει λίγο τις διαθέσεις του ψαριού, να απαλύνει τα δυνατά κεφάλια του και να διορθώνει οποιεσδήποτε λάθος ενέργειες του ψαρά.

Το μελανούρι μπορεί να ψαρευτεί και με απλό καρούλι στο χέρι, όμως εκεί δεν υπάρχουν περιθώρια λάθους. Το καλάμι είναι αυτό που διορθώνει τα σφάλματα του ψαρά και δε χάνονται εύκολα τα ψάρια. Η σωστή προρύθμιση των φρένων, θα βοηθήσει σημαντικά στην εύκολη και σίγουρη είσοδο του ψαριού στο σκάφος μας. Σε περίπτωση που διαπιστώνουμε τσιμπιές αλλά δε βγάζουμε ψάρι, τότε ή θα έχει κοπεί η ουρά του δολώματος (οπότε θέλει αντικατάσταση), ή θα πρέπει να τοποθετήσουμε το αγκίστρι μας -και συγκεκριμένα την ακίδα του- πολύ πίσω στην ουρά.

2) Το ψάρεμα κόντρα στο ρέμα, είναι πολύ πιο αποδοτικό από ότι στα πρίμα.

3) Πολλές φορές, η αλλαγή ταχύτητας κάνει τα ψάρια πιο επιθετικά.

4) Πάντα ξαναγυρίζουμε σε ένα σημείο που πήραμε τσιμπιές και ψάρια, αφού τα ψάρια βρίσκονται εκεί.

5) Δε χρειαζόμαστε βαρίδια, στριφτάρια, παράμαλλο, ή οτιδήποτε άλλο. Αν παρόλα αυτά θελήσουμε να κατεβάσουμε το δόλωμά μας χαμηλότερα, τότε, ή θα τοποθετήσουμε μικρά μολυβάκια στο εσωτερικό του δολώματος, ή θα χρησιμοποιήσουμε αγκίστρι με βάρος, δηλαδή τις γνωστές μας μολυβοκεφαλές.

6) Επειδή όπως είπαμε δε χρησιμοποιούμε στριφτάρι, φροντίζουμε η πετονιά του μηχανισμού να είναι τέτοια που να μη βερινιάζει.

Στα νησόπουλα, δοκιμάστε να ψαρέψετε τη σκιερή πλευρά ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών. Έχει αποδειχτεί ότι η σκιερή πλευρά έχει πάντα περισσότερες τσιμπιές από τη φωτεινή.

Σε περίπτωση ενός ιδιαίτερα μεγάλου ψαριού, ποτέ δε θα επιχειρήσουμε να το ανεβάσουμε με το καλάμι ή πιάνοντας το παράμαλλο με το χέρι για να το ανεβάσουμε στο σκάφος, αλλά η απόχη θα αναλάβει να δώσει τη δική της τελειωτική και ασφαλή λύση.

ΚατηγορίαΤΕΧΝΙΚΗ
Print
Back To Top