Συρτή

Η σύρτη είναι μια σχετικά εύκολη και πολύ δημοφιλής τεχνική, που μας έρχεται από τα παλιά. Μπορεί να είναι είτε ελαφριά τραβώντας ένα τεχνητό πίσω από τη βάρκα χωρίς καθόλου τη χρήση μολυβιών ή να γίνεται στα μεσόνερα με λίγα βάρδια και ακόμα κοντά στο βυθό με μηχανισμό συρτής και την χρήση πολλών μολυβιών, με στόχο βέβαια μεγάλα και ποιοτικά ψάρια.


Συρτή Βυθού - Ταχύτητα και ώρα ψαρέματος.

Του Αντώνη Δρόσου

Συρτή Βυθού - Ταχύτητα και ώρα ψαρέματος.

Ένα θέμα που απασχολεί πολλούς φίλους μας που ασχολούνται με την παραδοσιακή συρτή βυθού είναι η ταχύτητα που πρέπει να έχει το σκάφος τους, για να μπορούν να υπολογίζουν σωστά μαζί με τον αριθμό μολυβιών, το βάθος που θα ψαρεύει το τεχνητό τους. Γιατί όπως καλά γνωρίζουν αριθμός μολυβιών και ταχύτητα σκάφους, είναι αυτά που καθορίζουν το βάθος πλεύσης.

Όμως εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και κάποιους άλλους βασικούς παράγοντες. Η θάλασσα δεν είναι πάντα ήρεμη και χωρίς ρεύματα, με τις ίδιες ήπιες συνθήκες και ούτε ψαρεύουμε μόνο ευθεία. Θα χρειαστεί να ψαρέψουμε και με κόντρα ή πρίμα ρεύματα, αλλά και θα χρειαστεί να στρίψουμε αριστερά ή δεξιά προκειμένου να εξερευνήσουμε κάποιον τόπο που πιστεύουμε ότι κρατά αξιόλογα ψάρια. Επίσης τα ψάρια για να τα προσελκύσουμε καλύτερα στα δολώματά μας χρειάζεται διαφορετική ταχύτητα πλεύση ανάλογα με τις ώρες της ημέρας, όπως επίσης πολλές φορές πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα προκειμένου να απευθυνθούμε σε συγκεκριμένο είδος ψαριού.

Ταχύτητα και ώρα

Μεσημέρι: Η ώρα που ψαρεύουμε συνδυάζεται κατά κάποιο τρόπο με την ταχύτητα πλεύσης. Έχει παρατηρηθεί ότι όταν ο ήλιος βρίσκεται ψηλά, τα ψάρια θέλουν το δόλωμα να κινείται γρήγορα. Αυτό είναι κάτι που μάλλον τα ερεθίζει και τα σπρώχνει να του επιτεθούν. Άρα αυτές τις ώρες θα πρέπει να αυξάνουμε κατά λίγο την ταχύτητα του σκάφους, ώστε το δόλωμα να κινείται γρηγορότερα. Βέβαια, εδώ μην ξεχνάμε ότι εφόσον αυξάνουμε ταχύτητα, θα έχουμε ανέβασμα δολώματος, άρα θα πρέπει να αμολήσου- με επιπλέον βαρίδι για να είμαστε στο επιθυμητό βάθος.

Χάραμα, σούρουπο: Αντίθετα, τις πρώτες πρωινές ώρες και το σούρουπο τα ψάρια έχει παρατηρηθεί ότι ορμούν καλύτερα στο αργό δόλωμα. Ίσως είναι η ώρα της ξεκούρασης που θέλουν κάτι εύκολο να του επιτεθούν. Άρα τις ώρες αυτές χαμηλώνουμε στροφές, μειώνουμε ταχύτητα αλλά παίρνουμε μολύβια στο σκάφος γιατί το δόλωμα θα κατέβει χαμηλότερα.

Ταχύτητα και ψάρια

Δεν είναι όλα τα ψάρια το ίδιο ευκίνητα και το ίδιο επιθετικά για να αρπάξουν το δόλωμά μας. Άλλα θέλουν γρήγορη κίνηση του δολώματος, ενώ άλλα πολύ πιο αργή. Εμείς προκειμένου να είμαστε σε μια μέση ταχύτητα όπου όλα τα ψάρια τσιμπούν, καταλήγουμε να σέρνουμε με μια ταχύτητα 3,1-3,4 knots. Αν όμως απευθυνόμαστε σε συγκεκριμένα ψάρια, τότε προσπαθούμε να έχουμε την ανάλογη ταχύτητα που επιθυμούν. Τα ψάρια που κυρίως απευθυνόμαστε με τη συρτή βυθού, είναι οι σφυρίδες, οι στήρες και οι συναγρίδες, ενώ σε δεύτερη μοίρα έρχονται ροφοί, λούτσοι, μαγιάτικα, ρίκια, παλαμίδες, τόνοι. Οι ροφοί επιθυμούν ταχύτητα ίδια με τις σφυρίδες και τις στήρες, ενώ τα υπόλοιπα ψάρια με τη συναγρίδα.

Σφυρίδα-στήρα: Ψάρια του βυθού όπου ενεδρεύουν και περιμένουν το δόλωμα να περάσει κοντά τους. Το αργό σύρσιμο κάνει το δόλωμα να βρίσκεται περισσότερη ώρα στο οπτικό τους πεδίο, οπότε τα δελεάζει την κατάλληλη στιγμή να του ορμήσουν. Ταχύτητα πλεύσης 2,8-3,1 knots είναι η πλέον κατάλληλη για τέτοια ψάρια.

Συναγρίδα: Ψάρι αεικίνητο που βρίσκεται σε όλα τα βάθη. Το γρήγορο σύρσιμο του δολώματος το προκαλεί να του ορμήξει. Πολλές φορές το κάνει όχι για να φάει, αλλά για να κατευνάσει το κυνηγετικό του ένστικτο. Εδώ η προτεινόμενη ταχύτητα είναι 3,4-3,7, που μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο τις μεσημεριανές ώρες.

ΚατηγορίαTEXNIKH
Print
Back To Top