Jigging

Είναι μία κάθετη τεχνική από το σκάφος, η οποία χρησιμοποιεί ως τεχνητά δολώματα πλάνους. Έχει γρήγορο χαρακτήρα και μέσα προς χοντρά εργαλεία. Στόχος μας είναι αφού καρφωθεί το ψάρι να το τραβήξουμε με δύναμη, ώστε να μην βραχώσει και να το φέρουμε γρήγορα στη βάρκα.


JIGGING - Η ανάκτηση και η ταχύτητα, σε σχέση με την μπομπίνα του μηχανισμού.

Του Μάρκου Βιδάλη

JIGGING - Η ανάκτηση και η ταχύτητα, σε σχέση με την μπομπίνα του μηχανισμού.

Συχνά κατά το «στήσιμο» του εξοπλισμού, ο ψαράς καλείται να επιλέξει τα διάφορα κομμάτια που τον αποτελούν, με βάση τις συνθήκες και την μορφολογία των περιοχών που ψαρεύει. Ωστόσο κάποια σημεία του εξοπλισμού είναι πραγματικός πονοκέφαλος στην επιλογή τους. Αυτό το άρθρο μιλάει για τους μηχανισμούς με σταθερό τύμπανο αποκλειστικά.

Ο μηχανισμός στο Jigging

Ίσως στο μυαλό μας όταν μιλάμε για μηχανισμό για αυτή τη τεχνική να έχουμε ένα πρότυπο θηριώδες, με μεγάλο βάρος που να μας εμπνέει εμπιστοσύνη. Ένα μηχανισμό με δεκάδες κιλά φρένα και βάρος πάνω από 700 γραμμάρια, ικανό να κουράσει και να υποτάξει τούνες, μεγάλα μαγιάτικα και άλλα θερίοψαρα. Όμως η πραγματικότητα πόσο μακριά μπορεί να είναι από αυτή την εικόνα; Δε θα ξεχάσω ποτέ την δικιά μου ιστορία αναγνώρισης του εξοπλισμού, αφού ξεκίνησα με εξοπλισμό πολύ τραγικό. Θυμάμαι καλά ακόμα τον τρόπο που τζίγκαρα, φορώντας εκείνο τον full metal 6000 μηχανισμό, σε ένα αντίστοιχο καλάμι στειλιάρι, όπου όλο το σύνολο μπορούσε να χτυπήσει πλάνους 150 – 300gr, και όποτε έπεφτε καμιά κακομοίρα παλαμίδα, ερχόταν έξω σαν μπαλαδάκι.

Όσο ο χρόνος πέρναγε και μετά από αρκετή μελέτη και πειραματισμό κατάλαβα ότι έπρεπε να αλλάξω ριζικά τον όλο εξοπλισμό (και την νοοτροπία) σε κάτι πιο ξεκούραστο και φυσικά πιο αποτελεσματικό. Δεν θα προτείνω ούτε στον oχτρό μου να τζιγκάρει με 300gr πλάνο, μηχανισμό 800gr και καλάμι 500γρ, αφού κάτι τέτοιο το μόνο που έχει να σου προσφέρει είναι να σε κάνει μπιλντέρι με άφθονες τενοντίτιδες. Δυστυχώς όμως ακόμα και σήμερα είναι πολλοί που ξεκινώντας αυτή τη τεχνική, επιλέγουν μηχανισμούς θεόβαρους και κρίνουν ότι αυτοί είναι και οι ιδανικότεροι για αυτή τη τεχνική. Εδώ είναι και μια πολύ συνηθισμένη ερώτηση που έχω διαβάσει στην αλληλογραφία μου, πολλές φορές. «Καλημέρα Μάρκο, αγόρασα το " X ​​" καλάμι και αναρωτιέμαι αν είναι καλύτερα να το συνδυάσω με ένα μηχανισμό 4500H ή 5000H. Ποια είναι η πρότασή σου; "Όταν αρχίζω να εξηγώ ότι ο μηχανισμός 4500, ειδικά στην έκδοση High gear, έχει ευκολότερη χρήση από 5000H, οι άνθρωποι απλά δεν καταλαβαίνουν.

Έτσι, εδώ έχουμε ένα άλλο άρθρο που γίνεται για να κατανοήσετε ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Πρώτα απ 'όλα, ας σταθούμε στο γεγονός ότι ενώ έχω 5500 μέγεθος μηχανισμό, τον χρησιμοποιώ με 4500 μπομπίνα. Σίγουρα έχω ένα καλό λόγο για να το κάνω αυτό και αυτός είναι ότι αν προσπαθήσω να ψαρεύω όλη μέρα με την 5500 μπομπίνα, στον μηχανισμό μου, θα εξαντληθώ σε 4-5 κατεβάσματα και σίγουρα δεν θα έχω τον καλύτερο έλεγχο το πλάνου, και τον τρόπο που πρέπει για να είμαι τεχνικός. Εντάξει, ας το εξηγήσουμε καλύτερα. Οι μηχανισμοί DAIWA, Saltiga για παράδειγμα, 4500H, 5000H και 5500H έχουν το ίδιο μέγεθος σώματος και η χωρητικότητα του καρουλιού είναι η μόνη διαφορά. Αλλά μετά από αυτό, όταν πρόκειται για την τεχνική jigging, όσο πιο βαθιά είναι η μπομπίνα, γίνεται πιο δύσκολη η ανάκτηση. Γιατί; Λόγω της μεγαλύτερης διαμέτρου που έχει κάθε μπομπίνα. Η διάμετρος επηρεάζει δύο βασικά χαρακτηριστικά. Μήκος ανάκτησης και αντίσταση ανάκτησης. Ας πούμε ότι οδηγούμε ένα ποδήλατο με ταχύτητες. Μόλις βάλουμε την υψηλότερη ταχύτητα, (που βασίζεται στην πραγματικότητα στο μεγαλύτερο γρανάζι), το πετάλι γίνεται πιο δύσκολο, αλλά αποδίδει μεγαλύτερη ταχύτητα.

Το ίδιο ισχύει και για το μηχανισμός μας. Το ίδιο σώμα μπορεί να έχει τρεις διαφορετικές ταχύτητες ανάκτησης, ανάλογα με το μέγεθος του καρουλιού. Οι ταχύτητες «Power Gear» δεν έχουν σχεδόν καμία διαφορά στα ίδια μοντέλα, αφού τα μεγέθη 4500 ανακτούν με 94cm και τα 5000 με 95cm. Αλλά όταν πρόκειται για μοντέλα Hi Speed ​, εδώ είναι η σύγκριση μεγέθους - ανάκτησης: 4500H / 110cm, 5000 / 121cm, 5500 / 124cm. Από τους αριθμούς που μόλις διαβάσαμε, είναι ξεκάθαρο ότι κάθε μπομπίνα αποδίδει ένα εντελώς διαφορετικό ρολό, ειδικά όταν συγκρίνουμε τα μεγέθη 4500H και 5000H. Αυτά τα 11 επιπλέον εκατοστά στη γραμμή ανάκτησης, πραγματικά επιβαρύνει με πολύ μεγάλη προσπάθεια το χερούλι μας ενώ τζιγκάρουμε.

Κανονικά οι μηχανισμοί High Gear είναι σχεδιασμένοι κυρίως για poppers sinking pencils, top waters κλπ, αλλά το γεγονός ότι δίνουν μια πολύ καλύτερη και ζωηρή δράση στους πλάνους μας, τα καθιστά μοναδικά. Ναι, έχω δοκιμάσει επίσης jigging και με αργούς μηχανισμούς Power Gear, αλλά τα αποτελέσματα σε συνεχόμενα ψαρέματα, ήταν δραματικά διαφορετικά. Οι μηχανισμοί High Gear δίνουν πιο έντονη δράση και εξαλείφουν πολλά μπερδέματα και τούφες. Κλείνοντας αυτό το άρθρο, πρέπει να αναφέρω ότι ισχύουν οι ίδιοι κανόνες για τα 3500 και τα 4000 μεγέθη για τα DAIWA και γενικά για τους μηχανισμούς Shimano - Okuma μεταξύ ίδιου μεγέθους σώματος και μοντέλων υψηλών ταχυτήτων όπως 8000HG 10000HG & 13000GH.

 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ 

1. Οι μηχανισμοί High Gear έχουν πολύ καλύτερη διαχείριση νήματος και κυρίως σε έντονες καιρικές συνθήκες.
2. Οι αργοί μηχανισμοί Power gear έχουν πολύ άνετη και ξεκούραστη συμπεριφορά.
3. Οι μηχανισμοί High Gear δίνουν έντονη κίνηση ακόμα και σε βαθιά νερά, κάτι που οι power gear αδυνατούν.
4. Οι αργοί μηχανισμοί Power gear έχουν πολύ φτωχή συμπεριφορά σε εναλλακτικά τεχνητά όπως sinking pencils και top waters.
5. Οι αργοί μηχανισμοί Power gear συχνά κάνουν τούφες με πλαϊνό ή κόντρα αέρα, αν εμπλέκεται βολή.

ΚατηγορίαΤΕΧΝΙΚΕΣ
Print
Back To Top