Αντώνης Δρόσος

Ήταν κάπου το 84 όταν αποφάσισε να κάνει δειλά το πρώτο του βήμα και να ασχοληθεί με την αρθρογραφία, στο μοναδικό τότε θαλασσινό, αλιευτικό, μηνιαίο περιοδικό, τον «Υποβρύχιο Κόσμο». Το 1997, κάνει το επόμενο βήμα και μετακομίζει στις εκδόσεις Βαρβέρη όπου «Βυθός», «Ψάρεμα» και «Ψάρεμα με Σκάφος» φιλοξενούν σχεδόν ανελλιπώς άρθρα του, για όλες τις τεχνικές ψαρέματος, παράκτιες, υποβρύχιες ή από σκάφος. Το επόμενο βήμα θα γίνει το Νοέμβριο του 2006, όταν και αναλαμβάνει την αρχισυνταξία του - αρχικά ένθετου και μετέπειτα ανεξάρτητου - περιοδικού «Ψάρεμα με Σκάφος», με αντικείμενο αποκλειστικά τα ψαρέματα από σκάφος και το οποίο επιμελήθηκε έως και το Σεπτέμβρη του 2012. Η έκδοση του περιοδικού «Boat & Fishing» θα είναι για μια πενταετία, μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2017 το επόμενο μεγάλο σκαλοπάτι όπου από τις αρχές του 2018 η ιστοσελίδα DROSOSFISHING θα γίνει ο τελικός του σταθμός, ενώ θα συνεχίσει να αρθρογραφεί στα περιοδικά «Ψάρεμα», «Ψάρεμα με Σκάφος».
Αθλητής του ψαροτούφεκου αλλά και της αγωνιστικής αλιείας με συμμετοχές και διακρίσεις σε τοπικούς, διασυλλογικούς, πανελλήνιους και διεθνείς αγώνες. Ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού καταστήματος ειδών αλιείας fishing-online.gr όπου οι φίλοι του ψαρέματος μπορούν να τον συμβουλευτούν και να βρουν μαζί εξοπλισμό κατάλληλο για τα δικά τους ψαρέματα. Ιδρυτής του Α.Ν.Ο. Καρύστου όπου για μεγάλο χρονικό διάστημα εκλέγεται πρόεδρος ενώ σήμερα συνεχίζει να παραμένει μέλος του συμβουλίου. Παντρεμένος με τη Σοφία Κιούκη έχει δυο κόρες τη Χρύσα και τη Μαρία.


Συρτή Βυθού - Ταχύτητα και συνθήκες όταν υπάρχει ρεύμα.

Του Αντώνη Δρόσου

Συρτή Βυθού - Ταχύτητα και συνθήκες όταν υπάρχει ρεύμα.

Ένα θέμα που απασχολεί πολλούς φίλους μας που ασχολούνται με την παραδοσιακή συρτή βυθού είναι η ταχύτητα που πρέπει να έχει το σκάφος τους για να μπορούν να υπολογίζουν σωστά μαζί με τον αριθμό μολυβιών το βάθος που θα ψαρεύει το τεχνητό τους. Γιατί όπως καλά γνωρίζουν αριθμός μολυβιών και ταχύτητα σκάφους είναι αυτά που καθορίζουν το βάθος πλεύσης.

Όμως εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και κάποιους άλλους βασικούς παράγοντες. Η θάλασσα δεν είναι πάντα ήρεμη και «άρεμη», με τις ίδιες ήπιες συνθήκες και ούτε ψαρεύουμε μόνο ευθεία. Θα χρειαστεί να ψαρέψουμε και με κόντρα ή πρίμα ρεύματα αλλά και θα χρειαστεί να στρίψουμε αριστερά ή δεξιά προκειμένου να εξερευνήσουμε κάποιον τόπο που πιστεύουμε ότι κρατά αξιόλογα ψάρια. Επίσης τα ψάρια για να τα προσελκύσουμε καλύτερα στα δολώματά μας χρειάζεται διαφορετική ταχύτητα πλεύση ανάλογα με τις ώρες της ημέρας, όπως επίσης πολλές φορές πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα προκειμένου να απευθυνθούμε σε συγκεκριμένο είδος ψαριού. Όλα αυτά κι άλλες λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με ταχύτητα σκάφους θα τα δούμε αναλυτικά στη συνέχεια ενώ να υπενθυμίσουμε στους φίλους μας ότι όπου αναφέρεται ταχύτητα αυτή είναι σε ναυτικά μίλια.

Ψάρεμα με ρεύματα

Η ταχύτητα που έχουμε υπολογίσει ότι κατεβάζει το κάθε μολύβι στο επιθυμητό βάθος, είναι όταν δεν υπάρχουν ρεύματα. Όμως από ότι ξέρετε και ειδικά στα καλά σημεία, τα ρεύματα κυριαρχούν. Τι γίνεται σ’ αυτές τις περιπτώσεις; Ισχύουν οι υπολογισμοί μας ή τροποποιούνται

Με κόντρα ρεύμα: Όταν το ρεύμα είναι κόντρα και οι ενδείξεις του GPS είναι π.χ. 3 knots, η πραγματική ταχύτητα της συρτής σίγουρα δεν είναι αυτή. Ανάλογα με το πόσο ρεύμα έχει, αυξάνεται αντίστοιχα, δηλαδή αν η ταχύτητα του ρεύματος είναι π.χ. 0,5 knots, τότε η πραγματική ταχύτητα της συρτής είναι 3+0,5=3,5 knots. Αρκετά πιο μεγάλη από την επιθυμητή, άρα σημαίνει ότι πρέπει να μειώσουμε στροφές.

Με πρίμα ρέμα: Όταν το ρεύμα είναι πρίμα και οι ενδείξεις του GPS είναι π.χ. 3knots, τότε η πραγματική ταχύτητα συρτής είναι μικρότερη. Αν η ταχύτητα του ρεύματος είναι 0,5 knots, τότε η πραγματική ταχύτητα συρτής είναι 3-0,5=2,5 knots, πολύ πιο μικρή από την επιθυμητή. Άρα εδώ πρέπει να αυξήσουμε στροφές.

 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ 
Όταν το ρεύμα είναι κόντρα, μειώνουμε ταχύτητα, ενώ όταν είναι πρύμα αυξάνουμε.

ΚατηγορίαTEXNIKH
Print
Back To Top