Αντώνης Δρόσος

Ήταν κάπου το 84 όταν αποφάσισε να κάνει δειλά το πρώτο του βήμα και να ασχοληθεί με την αρθρογραφία, στο μοναδικό τότε θαλασσινό, αλιευτικό, μηνιαίο περιοδικό, τον «Υποβρύχιο Κόσμο». Το 1997, κάνει το επόμενο βήμα και μετακομίζει στις εκδόσεις Βαρβέρη όπου «Βυθός», «Ψάρεμα» και «Ψάρεμα με Σκάφος» φιλοξενούν σχεδόν ανελλιπώς άρθρα του, για όλες τις τεχνικές ψαρέματος, παράκτιες, υποβρύχιες ή από σκάφος. Το επόμενο βήμα θα γίνει το Νοέμβριο του 2006, όταν και αναλαμβάνει την αρχισυνταξία του - αρχικά ένθετου και μετέπειτα ανεξάρτητου - περιοδικού «Ψάρεμα με Σκάφος», με αντικείμενο αποκλειστικά τα ψαρέματα από σκάφος και το οποίο επιμελήθηκε έως και το Σεπτέμβρη του 2012. Η έκδοση του περιοδικού «Boat & Fishing» θα είναι για μια πενταετία, μέχρι και το Σεπτέμβριο του 2017 το επόμενο μεγάλο σκαλοπάτι όπου από τις αρχές του 2018 η ιστοσελίδα DROSOSFISHING θα γίνει ο τελικός του σταθμός, ενώ θα συνεχίσει να αρθρογραφεί στα περιοδικά «Ψάρεμα», «Ψάρεμα με Σκάφος».
Αθλητής του ψαροτούφεκου αλλά και της αγωνιστικής αλιείας με συμμετοχές και διακρίσεις σε τοπικούς, διασυλλογικούς, πανελλήνιους και διεθνείς αγώνες. Ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού καταστήματος ειδών αλιείας fishing-online.gr όπου οι φίλοι του ψαρέματος μπορούν να τον συμβουλευτούν και να βρουν μαζί εξοπλισμό κατάλληλο για τα δικά τους ψαρέματα. Ιδρυτής του Α.Ν.Ο. Καρύστου όπου για μεγάλο χρονικό διάστημα εκλέγεται πρόεδρος ενώ σήμερα συνεχίζει να παραμένει μέλος του συμβουλίου. Παντρεμένος με τη Σοφία Κιούκη έχει δυο κόρες τη Χρύσα και τη Μαρία.


Συρτή Βυθού - Ταχύτητα και συνθήκες όταν στίβουμε.

Του Αντώνη Δρόσου

Συρτή Βυθού - Ταχύτητα και συνθήκες όταν στίβουμε.

Ένα θέμα που απασχολεί πολλούς φίλους μας που ασχολούνται με την παραδοσιακή συρτή βυθού είναι η ταχύτητα που πρέπει να έχει το σκάφος τους, για να μπορούν να υπολογίζουν σωστά μαζί με τον αριθμό μολυβιών, το βάθος που θα ψαρεύει το τεχνητό τους. Γιατί όπως καλά γνωρίζουν αριθμός μολυβιών και ταχύτητα σκάφους, είναι αυτά που καθορίζουν το βάθος πλεύσης.

Όμως εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και κάποιους άλλους βασικούς παράγοντες. Η θάλασσα δεν είναι πάντα ήρεμη και χωρίς ρεύματα, με τις ίδιες ήπιες συνθήκες και ούτε ψαρεύουμε μόνο ευθεία. Θα χρειαστεί να ψαρέψουμε και με κόντρα ή πρίμα ρεύματα, αλλά και θα χρειαστεί να στρίψουμε αριστερά ή δεξιά προκειμένου να εξερευνήσουμε κάποιον τόπο που πιστεύουμε ότι κρατά αξιόλογα ψάρια. Επίσης τα ψάρια για να τα προσελκύσουμε καλύτερα στα δολώματά μας χρειάζεται διαφορετική ταχύτητα πλεύση ανάλογα με τις ώρες της ημέρας, όπως επίσης πολλές φορές πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα προκειμένου να απευθυνθούμε σε συγκεκριμένο είδος ψαριού.

Στροφή ή όταν χρειάζεται να λοξοδρομήσουμε.

Μπορεί εμείς να θέλουμε να σέρνομε τη συρτή μας όλο ευθεία, αφού οι υπολογισμοί που έχουμε είναι για ευθεία γραμμή, όπως στην πράξη αυτό δε συμβαίνει. Οι τόποι είναι σκόρπιοι, ο βυθός ανώμαλος, η ακτογραμμή απρογραμμάτιστη. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να λοξοδρομήσουμε αρκετές φορές και να διορθώσουμε πορεία. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση;

Βάθος στη στροφή: Όταν το σκάφος παρεκκλίνει πορεία και στρίβει προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, τότε όπως καταλαβαίνουμε η ταχύτητα συρσίματος της αρματωσιάς μας μειώνεται. Αυτό έχει σαν συνέπεια το κατέβασμά της χαμηλότερα. Όσο μεγαλύτερη είναι η στροφή, τόσο περισσότερο κατεβαίνει χαμηλότερα. Αν αυτό δεν υπολογιστεί εγκαίρως, καταλαβαίνετε ότι θα έχουμε σκάλωμα του δολώματός μας στο βυθό, με όλες τις συνέπειες. Γι’ αυτό φροντίζουμε οι στροφές να αποφεύγονται ή αν χρειάζονται να γίνουν να είναι όσο το δυνατόν ανοιχτόχρωμες.

Διόρθωση βάθους: Εμείς προκειμένου το δόλωμα να εξακολουθεί να παραμένει στο επιθυμητό σημείο, θα πρέπει να κάνουμε κάποιες κινήσεις, ώστε να διορθωθεί το βάθος του. Αυτές είναι το ανέβασμα των βαριδιών, η αύξηση της ταχύτητας και ο συνδυασμός τους.

Ανέβασμα βαριδιών: Ανάλογα με τη στροφή που παίρνουμε, ανοιχτή ή κλειστή, ανεβάζουμε ένα ή περισσότερα μολύβια πάνω. Με αυτό τον τρόπο διορθώνουμε αν θέλετε το βύθισμα του δολώματος, λόγω της μείωσης ταχύτητάς του.

Αύξηση ταχύτητας: Εδώ προσπαθούμε με την αύξηση της ταχύτητας να διορθώσουμε τη μείωση της ταχύτητας δολώματος λόγω στροφής. Άρα, όσο πιο κλειστή είναι η στροφή μας, τόσο περισσότερο αυξάνουμε ταχύτητα.

Συνδυασμός: Πολλές φορές που η στροφή είναι απρογραμμάτιστη ή πολύ κλειστή, αναγκαζόμαστε και να μαζέψουμε μολύβια, αλλά και να αυξήσουμε ταχύτητα, προκειμένου να γλιτώσουμε το σκάλωμα. Δηλαδή έχουμε το συνδυασμό και των δύο περιπτώσεων.

ΚατηγορίαTEXNIKH
Print
Back To Top